457 poze   50442 vizite

Colorful

Tot ce ne înconjoară are o culoare, un parfum sau un sunet. Am fost tentaţi deseori să ne întrebăm care este culoarea care ni s-ar potrivi...şi nu am găsit întotdeauna răspunsul sau dacă l-am găsit nu am fost întotdeauna mulţumiţi de el. Se ştie că fiecărei persoane i se potrivesc doar anumite culori...şi asta deoarece fiecare culoare potenţează câte un tip de personalitate. Iată câteva dintre semnificaţiile culorilor:

Roşu - scoate în evidenţă sensibilităţile observatorului, fiind deci o culoare foarte puternică. De aceea roşul captează foarte repede atenţia. În acest caz se recomandă ca persoanele care optează pentru o îmbrăcăminte de această culoare să fie stăpâne pe sine şi nu prea timide. Totodată, roşul este şi culoarea pasiunii, însă el nu trebuie folosit în exces.

Roşu are un efect stimulator general, provoaca, incita la actiune, indeosebi in plan psihomotor, stimulator intelectual. El este o culoare specifica tipului activ, autonom, locomotor, competitiv, operati.

Rosu simbolizeaza caldura, foc, pasiune, entuziasm si agresiune. El poate mari presiunea sangelui si ritmul respiratiei. Are efectul de a stimula oamenii sa ia decizii in mod rapid si creste sperantele.

Este indicat ca atunci când aveţi de dus la capăt un proiect amânat să purtaţi haine de culoare roşie.

Trebuie precizat şi faptul că cuvintele si obiectele care au culoarea roşie sunt imediat observate. Ele sunt deseori utilizate in decorarea interioarelor. Se stie ca în ceea ce priveşte maşinile exista o corelaţie intre culoarea roşie si rata furturilor. Roşu este o culoare foarte intensa care naste sentimente extreme. Hainele rosii pot da senzaţia de putere, dar şi pe cea de conflict, agresiune.

Culoarea roşie ar trebui folosită doar pentru a sublinia ceva şi nu ca o culoare principală. Incaperile în care predomină culoarea roşie creează nervozitate. În încaperile în care se foloseşte doar sporadic roşu oamenii pierd şirul timpului, motiv pentru care se întalneşte des in cazul casinourilor si barurilor. Şi restaurantele utilizează adesea roşu pentru a-şi atrage clienţii şi pentru a le stimula apetitul.



Rozul – este o culoare care îl face pe cel care îl poartă să iubească lumea, fiind deci culoarea dragostei şi totodată cea mai romantica si afectiva culoare. Totodată, rozul este şi culoarea sexualităţii. Este dealtfel şi simbolul unei iubiri în tăcere. El are rolul de a calma şi de a îmbuna sentimentele.

Studiile efectuate în mai multe închisori au arătata că atunci cand celulele prizonierilor sunt vopsite in roz, atitudinea agresiva se diminueaza vizibil, dar efectul nu este insă durabil. O expunere mai îndelungată la această culoare poate duce în final la o explozie de violenţă.

De asemenea se spune că rozul decolorat este culoarea care marchează cel mai bine începutul marii dezvoltări intelectuale, fiind totodată şi cea mai potrivită culoare în domeniul investiţiilor.


Verdele – este o culoare excelentă pentru realizări financiare, fiind deci culoarea câştigului financiar. Verdele are totodată şi un Se spune că persoana care-l poartă e înclinată să ia iniţiative efect de liniste, buna dispozitie, relaxare, meditatie, echilibru, siguranta. El faciliteaza deconectarea nervoasa.. Caracterizeaza tipul pasiv, defensiv, autonom, retinut. Exprima concentrare, siguranta, introspectie.

Important de ştiut este faptul că verdele este culoarea potrivită hainelor ce trebuie îmbrăcate atunci când mergeţi să daţi un interviu pentru angajare.

Verdele este totodată şi culoarea speranţei, fiind o culoare foarte potrivită spre a fi utilizată la zugrăvirea dormitoarelor.

Se spune că verdele închis este culoarea care indică o concentrare puternică, dar care durează doar un moment.



Albastrul – este o culoare liniştitoare, fiind culoarea intelectualului. Este dealtfel şi simbolul unei iubiri ascunse..

Această culoare favorizeaza dezvoltarea proceselor de inhibitie si de incetinire a ritmului activitatii; indeamna la calm si reverie, concentrare si liniste interioara, seriozitate, meditatie. In exces, conduce la depresie. Se caracterizeaza prin profunzimea trairilor si sentimentelor. Caracteristica pentru tipul pasiv, senzitiv, perceptiv

Albastrul obişnuit marchează începutul contactului spiritual.

Albastrul deschis sugerează setea de cunoaştere, dar şi nevoia de odihnă şi relaxare.

Albastrul electric este culoarea care se potriveşte unei persoane care e mulţumită cu nivelul său existent de cunoaştere sau doreşte realizări intelectuale mai înalte. Această culoare este foarte bună pentru oratori căci atrage publicul. Este totodată şi o culoare potrivită pentru un om disponibil întotdeauna şi mai ales atunci când este nevoie.

Albastrul pulverizat este culoarea potrivită pentru un visător, pentru artistul creator, arareori preocupat de lucruri materiale.

Albastrul închis se potriveşte mai mult persoanelor care nu sunt satisfăcute de acţiunile altora.

Deseori albastrul se foloseşte ca o culoare neutră, pentru a produce îmbinarea mai multor culori.



Galbenul – este o culoare benefică, iar în combinaţie cu albul pur se obţine galben pal. Este totodată şi culoarea geloziei. Se ştie că această culoare stimulează si intreţine starea de vigilenţă, sporeşte capacitatea de mobilizare si concentrare a atenţiei, predispune la comunicativitate; dă senzaţia de caldură şi de intimitate. Galbenul este culoarea caracteristică tipului activ, expansiv, investigativ si cu un nivel ridicat de aspiraţie. Privită mult timp, da senzaţia de oboseală, dar în tonuri palide este suportabilă.



Violetul – este culoarea legată de paranormal, dar este şi o culoare a suferinţei. Are un efect stimulator, neliniştitor si descurajator, dând senzatia de gravitate. Semnificaţia psihologică este de tristeţe, melancolie.


Albul – semnifică vindecare, purificare, nou, neatins, calm. Albul este culoare purităţii. Totodată, albul sugerează şi sinceritatea. Are : efecte de expansivitate, uşurinţă, suavitate, robusteţe, puritate, raceală; exprimă pace, impacare, liniste, inocenta, curatenie, sobrietate.

Utilizarea eficientă a culorilor in procesul de design al paginilor pentru Internet are urmatoarele influente:

· sporeste gradul de receptivitate, inţelegere si asimilare a cunoştinţelor de către cei ce vizualizează paginile;

· creează o stare de confort psihic, înviorare şi bună dispoziţie;

· sporeşte calitatea şi randamentul muncii intelectuale;

· asigură diminuarea oboselii intelectuale si deconectarea nervoasă;

· facilitează percepţia vizuală, concentrarea atenţiei si memorarea;

· influenţează pozitiv starea celor ce va lecturează paginile Web.



Negrul –este o culoare care sugerează confuzie, nehotărâre, durere, despărţire. Această culoare are o vibraţie negativă. Ea are efecte psihologice de nelinişte, reţinere, depresie, introversie; impresie de adâncime, greutate; are o semnificaţie psihoa-fectiva de tristeţe, sfarşit, singurătate, despărţire, doliu. Poate fi utilizată ca element de delimitare, contrast sau fond pentru celelalte culori.


Movul – este culoarea indiferenţei.



Griul – este culoarea specifică bancherilor, finanţiştilor şi celor din domeniul asigurărilor, fiind culoarea care sugerează sprijin financiar şi putere. De aceea atunci când mergeţi la bancă pentru a contracta un credit(împrumut bancar) este indicat să îmbrăcaţi haine de culoare gri, maro, albastru şi albastru închis.



Maroul –este culoarea care înfrânge extravaganţa. În unele cazuri, această culoare creează o senzaţie de tensiune. Totodată maroul este culoarea pământului si pădurii. Este solid, de încredere si ajută la creerea unei atmosfere neutre, confortabile si primitoare. Este culoarea care comunică sinceritate, putere, maturitate.



Auriul – este culoarea perfecţiunii spirituale, culoarea sfinţeniei. Pentru a înţelege mai bine semnificaţia acestei culori este de ajuns să ne gândim la icoane.



Orange (portocaliu) - este culoarea care îndemnă la un puternic simţământ matern, la nevoia de a oferi protecţie, fiind culoarea fericirii. Totodată, această culoare are un efect stimulator emotiv,dă senzatie de apropiere. Este o culoare sociabilă, mai activă decat galbenul, care lasă impresia de optimism, veselie, însă pe suprafete intinse poate fi iritant.

Comentarii album • 0
Acest album nu are incă nici un comentariu.
Trimite mesaj Înapoi Nu poți trimite un mesaj fără conținut! Nu este permisă folosirea de cod HTML in mesaje. Mesajul nu a fost trimis din motive de securitate. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.ro Mesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.ro Mesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Ati trimis prea multe mesaje in ultimul timp. A apărut o eroare în timpul trimiterii mesajului. Vă rog încercați din nou. Mesajul a fost trimis.